Afgelopen begrotingsraad bij het verdelen van de miljoenen van de gemeente SD zijn weer diverse moties van GroenLinks aangenomen. Onder andere moties voor het beperken van afval tijdens evenementen, richtlijnen voor het plaatsen van tiny houses, het opzetten van een centrum voor hergebruik van nog bruikbare spullen en materialen, deelnemen aan platform Energiek Zeeland om bewoners zo goed mogelijk te helpen bij de energietransitie van woningen en bescherming van bomen tegen ongewilde kap.

Ook hebben we diverse moties en amendementen mede ingediend en gesteund. Onder andere voor verwijdering van asbest daken, parkeren van touringcars op aangewezen parkeerterreinen, biologisch versterken van akkerranden, zoeken naar een oplossing voor zoetwater voor de boeren, verbetering van busstation aan de Grachtweg, onderzoek naar verblijfsrecreatie op het eiland, een strandapp voor veilig verblijf op het strand, versterken van ons eiland als fietseiland door voor voldoende oplaadpunten te zorgen voor elektrische fietsen, en zo nog enkele.

Belangrijke besluiten zijn ook het extra geld voor de stads- en dorpsvisies, de ontwikkeling van regioscholen en natuurlijk goedkeuring van de begroting. Volgens mij houden we zo een prachtig eiland … Wel veel werk aan de winkel.