Uitgelicht

Bomen over een partijprogramma kan altijd. Hebben we ook gedaan. Maar daarbij loop je het risico dat dit ontaardt in een lang verhaal. Dat is niet wenselijk,al staan we altijd open voor aanvullingen.

Een boom kan wel prima dienen als een natuurlijk symbool waarlangs wij ons verkiezingsprogramma opbouwen. Want een boom leeft: GroenLinks ook! Een boom staat met haar wortels stevig in de grond; GroenLinks is verankerd in de samenleving. Een boom is goed voor het milieu en produceert van alles, o.a. verse producten en frisse lucht. GroenLinks komt ook met frisse ideeën, goed voor de vergroening van onze economie en het (leef)milieu. Een boom geeft houvast, je kan er onder schuilen, maar biedt ook de kans om omhoog te klimmen. En dat is nou precies wat GroenLinks voorstaat. Samen met burgers, bedrijven en andere instellingen.

De uitgangspunten van GroenLinks zien wij in deze vergelijking als de wortels. Stevig verankerd en algemeen bekend.