Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Geslaagde informatiemiddag

GroenLinks Schouwen Duiveland organiseerde op 22 september jl. een zeer geslaagde middagbijeenkomst op de voormalige boerderij “Ons Hof” van Arjan en Heleen de Hulster te Sirjansland.

2. Vragen over Japanse Duizendknoop

De fractie van GroenLinks Schouwen-Duiveland heeft schriftelijke vragen gesteld naar het beleid en de status van uitvoering van het beleid ten aanzien van de bestrijding van de Japanse duizendknoop.
    De Japanse duizendknoop is een invasieve exoot; een plant die door zijn sterke verspreiding/woekering overige plantensoorten verdringt en de biodiversiteit aantast.

Westhoek
  3. vertrek Jet van Gent uit fractie

Na amper zes maanden heeft GroenLinks gemeenteraadslid Jet van Gent besloten de fractie te verlaten. In ons jonge team ontbrak de chemie met haar en de overige raads-, commissie en steunfractie leden. Ook het gebrek aan onderling vertrouwen heeft Jet doen besluiten om deze rigoureuze stap te nemen. Gemeentelijke politiek bedrijven bestaat uit samenwerken en compromissen sluiten. Deze rol was voor Jet niet weggelegd.

coalitie
  4. Ledenmiddag 22 september

Bij deze nodigen wij alle leden - en hun partners –en belangstellenden uit voor een informatie-bijeenkomst op zaterdag 22 september aanstaande op de boerderij-hoeve ”Ons Hof” van Arjan en Heleen de Hulster aan de Dillingsweg 12 te Sirjansland. Deze middag organiseren we mede op verzoek van onze fractie om het contact met onze leden en andere belangstellenden te onderhouden en feeling te houden met wat er leeft onder de mensen en betrokken te blijven met de kiezers van Schouwen-Duiveland.

Het wordt een interessant programma en we zien er naar uit informatie met u uit te wisselen en ideeën op te doen.

5. Ode aan de pissebed en andere griezels

Een expositie die insecten door een heel andere bril laat zien. In het verkiezingsprogramma  van GroenLinks staat dat het belangrijk is om bloemenranden en in bermen en dijken te zaaien voor de bijen en andere insecten. Dit was voor Jet van Gent – nr. 2 op de lijst van GroenLinks voor de gemeenteraad - de aanleiding om, na een periode van 4 jaar geen penseel te hebben aangeraakt, de verfspullen weer eens tevoorschijn te halen.

Bijenhotels
  6. Wandeling Noordgouwe

GroenLinks Schouwen-Duiveland organiseert op zaterdag 10 maart een natuur en landschapswandeling over de dijkjes en akkerranden van Noordgouwe onder leiding van gids Arjan de Hulster.

rolstoeltoegankelijk
  7. GroenLinks bezoekt Haamstede

Zaterdagochtend 17 februari 2017 ging ons Huis-aan-huis-team (ditmaal 5 m/v sterk) voor de tweede maal op pad. Nu naar Burgh-Haamstede. Daar bleken iets minder mensen thuis dan de vorige keer, maar daar waar de deuren opengingen kwamen we regelmatig tot goede gesprekken. Over het algemeen lijkt men tevreden in deze kustplaats. Maar doorvragen leert dat er toch wel de nodige aandachtspunten zijn.

geen Brouwerseiland
  8. 96 meldingen vuurwerkoverlast.nl

Op het meldpunt vuurwerkoverlast zijn rond de jaarwisseling uit het hele land bijna 48.000 meldingen binnengekomen. Uit de gemeente Schouwen-Duiveland waren dit 96 meldingen. Het meldpunt sloot dinsdag om middernacht.

9. Laat de Schouwse kust met rust

kustlandschap, Zeeuwse kust, Vlissingen

Op 2 maart a.s. organiseren PvdA, D66 en GroenLinks van 19.30 – 22 uur een openbare bijeenkomst in hotel Bom, Noordstraat 2, 4328 AL Burgh-Haamstede over strandrecreatie.

Manifest