Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Ode aan de pissebed en andere griezels

Een expositie die insecten door een heel andere bril laat zien. In het verkiezingsprogramma  van GroenLinks staat dat het belangrijk is om bloemenranden en in bermen en dijken te zaaien voor de bijen en andere insecten. Dit was voor Jet van Gent – nr. 2 op de lijst van GroenLinks voor de gemeenteraad - de aanleiding om, na een periode van 4 jaar geen penseel te hebben aangeraakt, de verfspullen weer eens tevoorschijn te halen.

Bijenhotels
  2. Wandeling Noordgouwe

GroenLinks Schouwen-Duiveland organiseert op zaterdag 10 maart een natuur en landschapswandeling over de dijkjes en akkerranden van Noordgouwe onder leiding van gids Arjan de Hulster.

rolstoeltoegankelijk
  3. GroenLinks bezoekt Haamstede

Zaterdagochtend 17 februari 2017 ging ons Huis-aan-huis-team (ditmaal 5 m/v sterk) voor de tweede maal op pad. Nu naar Burgh-Haamstede. Daar bleken iets minder mensen thuis dan de vorige keer, maar daar waar de deuren opengingen kwamen we regelmatig tot goede gesprekken. Over het algemeen lijkt men tevreden in deze kustplaats. Maar doorvragen leert dat er toch wel de nodige aandachtspunten zijn.

geen Brouwerseiland
  4. 96 meldingen vuurwerkoverlast.nl

Op het meldpunt vuurwerkoverlast zijn rond de jaarwisseling uit het hele land bijna 48.000 meldingen binnengekomen. Uit de gemeente Schouwen-Duiveland waren dit 96 meldingen. Het meldpunt sloot dinsdag om middernacht.

5. Laat de Schouwse kust met rust

kustlandschap, Zeeuwse kust, Vlissingen

Op 2 maart a.s. organiseren PvdA, D66 en GroenLinks van 19.30 – 22 uur een openbare bijeenkomst in hotel Bom, Noordstraat 2, 4328 AL Burgh-Haamstede over strandrecreatie.

Manifest
  6. Kunstgras kantelen?

Op woensdagavond 21 januari gaan de lokale afdelingen van PvdA, D66 en Groenlinks in gesprek over nut en noodzaak van investeringen in kunstgras op Schouwen-Duiveland.

De afgelopen maanden stonden de kranten er vol mee. Bij de ene vereniging wordt kunstgras aangelegd en bij de andere gaan juist weer stemmen op om toch gewoon op echt gras te spelen.In onze gemeente wordt door voetbalclubs om meer kunstgras gevraagd.  Vandaar  de vergevorderde plannen om met steun van de gemeente een splinternieuw kunstgrasveld aan te leggen bij voetbalvereniging MZC'11 in Zierikzee. Wat zijn de voordelen en kleven er ook nadelen aan? En wat kan het opleveren als je de andere kant wilt zien?

7. Verdrietig

Als ik over de haven van Zierikzee loop valt het me op dat de historische zeilvloot steeds kleiner wordt. Daar waar eerst 9 trotse schepen lagen liggen er nu maar 3 en op één van die 3 prijkt een bordje te koop. En zelfs op 3 schepen is niet meer de bedrijvigheid van een paar jaar geleden, daar waar er ’s maandags op het luitje bussen met schoolkinderen stopten voor een week zeilen, blijft het stil...

doormiddel van actieve acquisitie
  8. Vanaf de zijlijn, maar niet buitenspel.

De eerste vergaderingen van de nieuwe gemeenteraad zitten erop. Dat ik namens GroenLinks –SD daaraan niet meer mag deelnemen blijft wennen. We waren graag samen verder gegaan in de oppositie.  Goed dat die de krachten bundelen! Fijn dat wij vanaf de zijlijn gevraagd zijn mee te blijven denken met de progressieve steunfractie. Zal ik zeker doen.

Jammer dat de coalitiepartijen - die voor de verkiezingen zo voor transparantie waren en elk voorstel op zijn nu merites wilden beoordelen – als reactie op deze bundeling gelijk de hakken in het zand zetten en overgaan op een machtsvertoon van 14-9 afgaande op een bekende columnist.
    GroenLinks pleit voor een constructieve oppositie en een voor rede vatbare coalitie..