Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Natuurtuin Haamstede

Op initiatief van de dorpsraad is er, de voorbije maanden, in Haamstede een natuurtuin gecreëerd. Na een brand was er een "gat" van Haamstede ontstaan. Na noeste arbeid door een aantal vrijwilligers is er een bijenvriendelijke natuurtuin ontstaan.

motie
  2. GroenLinks wethouder geinstalleerd

Woensdag 9 mei 2018 is een historische dag voor GroenLinks Schouwen-Duiveland. Tijdens de raadsvergadering is er voor het eerst in ons bestaan een GroenLinks wethouder benoemd. Ankie Smit neemt de komende vier jaar zitting in het gemeentebestuur.

goede sfeer
  3. Wild Zeewier

Afgelopen zaterdag 5 mei hebben de leden van de afdeling GroenLinks Schouwen-Duiveland en Tholen een bezoek gebracht aan Neeltje Jans waar wild zeewier, op kleine schaal, wordt geoogst

consumptie
  4. Ankie Smit kandidaat wethouder

De formatie is gestart. Namens GroenLinks zitten aan de onderhandelingstafel fractievoorzitter Ruud van de Laar en kandidaat-wethouder Ankie Smit. Ankie woont in Dreischor en is sinds 2012 secretaris van GroenLinks afdeling Schouwen-Duiveland.

statenlid
  5. Drie zetels !!!

In 2014 nog net geen zetel en vier jaar later terugkomen in de gemeenteraad van Schouwen-Duiveland met maar liefst DRIE zetels. Onze dank vooral aan de actieve leden van GroenLinks. Zij hebben een geweldige campagne gevoerd. En natuurlijk dank aan alle kiezers die op GroenLinks hebben gestemd.

goede voorbereiding
  6. Verandering Begint Hier

GroenLinks Schouwen-Duiveland komt niet alleen naar jou toe. Je kunt nu ook naar ons toe komen. Maak kennis met onze actieve leden, kandidaten en ons Groen en Sociale gedachtengoed.

Dagelijks geopend
  7. Ode aan de pissebed en andere griezels

Een expositie die insecten door een heel andere bril laat zien. In het verkiezingsprogramma  van GroenLinks staat dat het belangrijk is om bloemenranden en in bermen en dijken te zaaien voor de bijen en andere insecten. Dit was voor Jet van Gent – nr. 2 op de lijst van GroenLinks voor de gemeenteraad - de aanleiding om, na een periode van 4 jaar geen penseel te hebben aangeraakt, de verfspullen weer eens tevoorschijn te halen.

Bijenhotels
  8. Wandeling Noordgouwe

GroenLinks Schouwen-Duiveland organiseert op zaterdag 10 maart een natuur en landschapswandeling over de dijkjes en akkerranden van Noordgouwe onder leiding van gids Arjan de Hulster.

rolstoeltoegankelijk
  9. Bezoek van Corinne Ellemeet aan Ellemeet

Op zaterdag 3 maart jl. was Corinne Ellemeet, lid van de Tweede Kamer voor GroenLinks, te gast op Schouwen-Duiveland. De onderwerpen waar Corinne zich mee bezig houdt zijn onder andere cultuur, zorg en gezondheid. Zo heeft zij vorige week de initiatiefwet gepresenteerd tegen de marktwerking in de zorg en was zij zondag te zien in het tv programma Buitenhof over de abortuspil.

straô