Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Geslaagde informatiemiddag

GroenLinks Schouwen Duiveland organiseerde op 22 september jl. een zeer geslaagde middagbijeenkomst op de voormalige boerderij “Ons Hof” van Arjan en Heleen de Hulster te Sirjansland.

2. Vragen over Japanse Duizendknoop

De fractie van GroenLinks Schouwen-Duiveland heeft schriftelijke vragen gesteld naar het beleid en de status van uitvoering van het beleid ten aanzien van de bestrijding van de Japanse duizendknoop.
    De Japanse duizendknoop is een invasieve exoot; een plant die door zijn sterke verspreiding/woekering overige plantensoorten verdringt en de biodiversiteit aantast.

Westhoek
  3. vertrek Jet van Gent uit fractie

Na amper zes maanden heeft GroenLinks gemeenteraadslid Jet van Gent besloten de fractie te verlaten. In ons jonge team ontbrak de chemie met haar en de overige raads-, commissie en steunfractie leden. Ook het gebrek aan onderling vertrouwen heeft Jet doen besluiten om deze rigoureuze stap te nemen. Gemeentelijke politiek bedrijven bestaat uit samenwerken en compromissen sluiten. Deze rol was voor Jet niet weggelegd.

coalitie
  4. Ledenmiddag 22 september

Bij deze nodigen wij alle leden - en hun partners –en belangstellenden uit voor een informatie-bijeenkomst op zaterdag 22 september aanstaande op de boerderij-hoeve ”Ons Hof” van Arjan en Heleen de Hulster aan de Dillingsweg 12 te Sirjansland. Deze middag organiseren we mede op verzoek van onze fractie om het contact met onze leden en andere belangstellenden te onderhouden en feeling te houden met wat er leeft onder de mensen en betrokken te blijven met de kiezers van Schouwen-Duiveland.

Het wordt een interessant programma en we zien er naar uit informatie met u uit te wisselen en ideeën op te doen.

5. Natuurtuin Haamstede

Op initiatief van de dorpsraad is er, de voorbije maanden, in Haamstede een natuurtuin gecreëerd. Na een brand was er een "gat" van Haamstede ontstaan. Na noeste arbeid door een aantal vrijwilligers is er een bijenvriendelijke natuurtuin ontstaan.

motie
  6. GroenLinks wethouder geinstalleerd

Woensdag 9 mei 2018 is een historische dag voor GroenLinks Schouwen-Duiveland. Tijdens de raadsvergadering is er voor het eerst in ons bestaan een GroenLinks wethouder benoemd. Ankie Smit neemt de komende vier jaar zitting in het gemeentebestuur.

goede sfeer
  7. Wild Zeewier

Afgelopen zaterdag 5 mei hebben de leden van de afdeling GroenLinks Schouwen-Duiveland en Tholen een bezoek gebracht aan Neeltje Jans waar wild zeewier, op kleine schaal, wordt geoogst

consumptie
  8. Ankie Smit kandidaat wethouder

De formatie is gestart. Namens GroenLinks zitten aan de onderhandelingstafel fractievoorzitter Ruud van de Laar en kandidaat-wethouder Ankie Smit. Ankie woont in Dreischor en is sinds 2012 secretaris van GroenLinks afdeling Schouwen-Duiveland.

statenlid